Jom Baca Blog!

Muslimah dan skateboard

Cuti winter baru-baru ni aku dan member-member Yamaguchi Daigaku pergi main snowboard kat Nozawa Onsen, Nagano. Memang seronok. Lebih seronok dari main PSP. Susah sikit pada mulanya, tapi bila dah boleh main, korang pasti rasa nak lompat-lompat tunjuk skill kat aweks-aweks Jepun.

Entri kali ni aku nak kongsi dengan korang semua satu video pasal Maryama Jilo. Beliau seorang skateborder berusia 20 tahun dari Seattle. So, apa yang cool? Maryama Jilo is a girl, and a Muslimah! Muslimah on skateboard! Isn’t that cool enuff? Tapi aku agak kecewa sikit sebab ada segelintir Muslim di kawasan Maryama yang kurang senang dengan hobi beliau.

Notakaki: Aku injured sikit main snowboard hari tu. Doakan aku cepat sembuh.

Leave a Reply

