Jom Baca Blog!

Archive for October, 2010

Filem Aksi Pendek Guna Nokia N8

Filem bertajuk ‘The Commuter’ ini dirakam sepenuhnya menggunakan Nokia N8. Filem aksi tujuh minit ini bukan macam filem biasa. Korang mesti kenal punya dengan pelakon-pelakon filen ni. Ed Westwick (Gossip Girl), Dev Patel (Slumdog Millionaire,The Last Airbender) dan Pamela Anderson (Baywatch). Jangan main-main dengan diorang.

McHenry Brothers menghasilkan filem ini untuk mempromosikan Nokia N8 smartphone ni ke seluruh U.K. Pelakon tambahan juga terdiri dari para pemenang pertandingan yang dianjurkan oleh Nokia UK. Dengan 12 megapixel kamera, Nokia N8 ni mungkin mampu ‘membunuh’ iPhone. Cool kan video ni?

(more…)


Ragam Manusia

9_lecture_theatre.jpeg.jpg

Sekarang ini dianggarkan terdapat 6,877,600,000 orang manusia di atas muka bumi ini. Korang patut rasa diri korang istimewa berbanding 6,877,600,000 orang lain. Sebab apa? Sebab diri korang ada satu je kat dunia ni. Tahniah. Tepuk tangan untuk diri sendiri. Dan jangan lupa bersyukur.

‘Lain padang, lain belalang. Lain orang, lain ragam.’

Aku sure sangat korang mesti pernah dengar peribahasa ni. Kalau bukan time sekolah rendah, mungkin time sekolah menengah.

(more…)